Systém eCall, zachraňujúci životy

Európska komisia prijala prvé opatrenie s cieľom do roku 2015 zaistiť, aby automobil v prípade vážnej dopravnej nehody mohol sám iniciovať volanie na tiesňovú linku. Zámerom komisie je, aby všetky nové modely osobných áut a ľahkých nákladných vozidiel boli od roku 2015 vybavené systémom eCall, ktorý dokáže zachrániť životy. Keďže po nehode je väčšina ľudí pod silným stresom a v šoku aj napriek tomu, že nie sú vážnejšie zranení nie sú schopní ihneď privolať pomoc a už vôbec popísať miesto nehody, hlavne ak tade prechádzajú prvý krát. Správne poskytnutá prvá pomoc a rýchly príjazd zdravotnej služby na miesto nehody výrazne znižujú utrpenie a úmrtnosť osôb.

Spoločnosti Secar Košice záleží na zdraví našich zákazníkov, a preto ponúkame systém eCall už teraz, ako modul ku zariadeniam GP-Jack III, EuroJack III, Lo Jack 2011, EuroJack Easy a tiež ako samostatný produkt  eCall- Dámsky klub.

Odhaduje sa, že vďaka tejto inovačnej technológii sa príchod záchrannej služby urýchli o 40 percent v mestských oblastiach a o 50 percent v oblastiach vidieckych.

Len čo sa systém eCall rozšíri, každý rok sa vďaka nemu podarí v Európe zachrániť niekoľko stoviek životov a znížiť závažnosť zranení a traumatických stavov v desaťtisícoch prípadoch.

Cieľom Európskej komisie je do roku 2015 zaviesť úplne funkčný systém eCall v celej Európskej únii, ako aj v Chorvátsku, na Islande, v Nórsku a vo Švajčiarsku

Ako funguje systém eCall v spoločnosti Secar

Systém eCall je možné si objednať v dvoch variantoch. V prvom prípade je do vozidla namontovaný iba špeciálny snímač, ktorý rozpozná haváriu vozidla a núdzové tlačidlo eCall. V druhom variante je do vozidla namontovaný navyše hlasový modul s mikrofónom a reproduktorom umožňujúci aj hlasovú komunikáciu s dispečerom (eCall- Dámsky klub).

eCall

Popis činnosti systému eCall

  1. V prípade autonehody sa aktivuje snímač detekcie havárie a následne sa na dispečing Secar odošlú informácie o stave vozidla a nadviaže sa on-line komunikácia so sledovaním prevádzkových stavov vozidla. Vodič zatlačením na núdzové tlačidlo môže  potvrdiť haváriu, alebo aktivovaním núdzového tlačidla označiť miesto ak je svedkom autonehody. Ak je vozidlo vybavené hlasovým modulom automaticky sa nadviaže hlasová komunikácia s dispečerom Secar.
  2. Dispečer na základe získaných informácií o polohe, rýchlosti a stave zapaľovania môže presne informovať stredisko záchrannej služby o mieste nehody a o telefónnych kontaktoch na posádku vozidla. Pri sporných prípadoch sa dispečer najprv snaží kontaktovať posádku vozidla na overenie situácie.
  3. Následne operačné stredisko vyšle na miesto nehody príslušné zložky záchranného systému. Vzhľadom k tomu, že záchranári poznajú presné miesto nehody a tiež osobné údaje účastníkov nehody, sú schopní pracovať lepšie.

Na záver

Poznáme spôsob ako zachrániť život sebe a svojim blízkym. Zariadenia eCall dokážu tento problém vyriešiť. Systém okamžite zalarmuje dispečing Secar, a to aj vtedy, ak je vodič či cestujúci v bezvedomí alebo nemôže volať pomoc z iných dôvodov.